Jak vypadá den copywritera, aneb vítejte ve světě, kde slova mají moc přeměnit myšlenky na realitu? Jeden typický den :)

22.02.2025

Den v životě profesionálního copywritera je bohatý na různorodé aktivity od ranního rituálu, přes psaní, plánování, vzdělávání až po odpočinek. Často se střídají vzlety a pády :)

Většinu dopoledne tráví psaním, které je pro copywriting klíčové. Důležitou součástí procesu je také zpětná vazba a revize, vzdělávání a rozvoj, práce na osobní značce a SEO. Copywriteři také tráví čas plánováním obsahu, networkingem, experimentováním s novými formáty, optimalizací a sledováním trendů. Nebojí se kreativních výzev a pracují na osobních projektech. Další den začíná s jasným plánem a cílem, přičemž kvalitní spánek je nezbytný pro udržení kreativity. Den v životě copywritera může být plný vzletů, pádů a samozřejmě nekonečných hrnků kávy. Připravte se na humornou cestu jedním typickým dnem:

5:30 - První alarm zvoní. Copywriter ho s lehkostí ignoruje. Kdo vstává v 5:30? To je doba pro jogíny a lidi, co si myslí, že dřívější ptáče dál doskáče. Ne pro umělce slova.

7:45 - Pátý alarm. Copywriter konečně povstává z postele. Je čas zamířit ke kávovaru, ten nejlepší přítel každého pisálka. Bez kávy nejsou slova, jen prázdné výkřiky duše.

8:30 - Po prvním hrnku kávy a "skrolování" sociálních médií "pro inspiraci" je čas začít. Otevře laptop. Zírá na bílou obrazovku. Bílá je barva čistoty, prázdná stránka.......další hrnek kávy :)

9:00 - Brainstorming! Nápady létají hlavou jako popcorn v mikrovlnce. Většinou to končí stejně – pokaženým popcornem. Ale nevzdáváme to. Je čas na seriózní Google-fu a "jak se píše geniální slogan".

11:00 - Náhle přichází osvícení. Slova se valí z prstů jako divoká řeka po bouři. To je ono! Copywriter je v zóně. Dokud…

11:05 - Klient volá, potřebuje úplně změnit směr projektu. Zpátky na začátek. Ale než zpanikaříme, je čas na další kávu :)

13:00 - Obědová pauza. Rychlý post o tom, jak je život freelancera nádherně svobodný. (přeskočíme tu část, kde jsme tři hodiny civěli na bílou obrazovku).

14:00-17:00 - Smršť psaní, editování, mazání, dalšího psaní. Texty jsou najednou hotové, projekty odeslány. Jaké to vítězství! Jaká euforie! Například E - book či produktové popisky pro e - shop jsou hotové.

17:01 - Klient posílá feedback. "Super práce, ALE můžeme to udělat úplně jinak?" V hlavě copywritera zní smích, který není ani trochu zdravý.

20:00 - Po několika dalších úpravách a několika dalších hrncích kávy je projekt konečně schválen. V tomto bodě copywriter již mluví v kávových zrnkách a píše slova, která tančí na obrazovce jako baletky (nebo možná to je jen vyčerpání).

22:00 - Je čas slavit. A jak jinak než další hrnek kávy? Ne, teď vážně, možná něco silnějšího. Copywriter reflektuje nad dnem. Přes všechny ty výzvy, nekonečné úpravy a momenty pochybností, je to práce, kterou nelze ničím nahradit.

23:00 - Jde spát s notebookem vedle sebe. Kdo ví, kdy přijde další nápad. Copywriting je životní styl, ne jen práce. A zítra? Zítra je nový den plný nekonečných možností (a kávy, určitě spousty kávy :).